Lukt het écht niet?
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl
Of je nu deelnemer bent, of achter de schermen als medewerker jouw bijdrage levert aan het online of hybride event: op deze pagina's helpen we je op weg met het interactieve online eventplatform Transmisión Livestreams.
Voor wie is deze FAQ bedoeld?
Neem je deel aan een online event dat gehouden wordt via Transmisión Livestreams, dan vind je hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen. Er is ook een FAQ voor sprekers en moderators en een FAQ voor organisatoren beschikbaar.
Hoe kom ik op de website van het event?
Je bereikt het portal via de persoonlijke deelnamelink die je per e-mail ontving. Als dit niet werkt, kopieer dan de link vanuit de mail in de adresbalk van je browser.
Welke browser heb ik nodig om mee te kunnen doen?
Het portal werkt op alle courante browsers. Internet Explorer wordt daarom niet ondersteund. Afhankelijk van je device adviseren we een actuele versie van een van de volgende browsers:
Windows
Chrome, Firefox of Edge
Mac
Chrome, Firefox of Safari
iPhone/iPad
Safari
Android
Chrome of Firefox
Aan het begin van je deelname wordt je browser gecheckt en krijg je indien nodig aanwijzingen hoe je deze kunt updaten. Wil je dit op voorhand zelf controleren? Dit zijn de minimale versienummers per browser:
Edge 79
Chrome 78
Firefox 60
Safari 12
De video of stream start niet, hoe komt dit?
Sommige browsers staan niet toe dat de videoplayer automatisch wordt gestart. Dit kan zelfs van gebruiker tot gebruiker verschillen. In het videogedeelte (meestal een zwart vlak) kun je de video of livestream zelf starten met de play-button die in beeld verschijnt. Heb je wel beeld maar geen geluid, dan kun je je player unmuten. Dit doe je door met je cursor over het beeld te bewegen. Linksonder zie je dan een speaker-icoontje verschijnen waarmee je het geluid kunt inschakelen.
Ik zie wel beeld, maar hoor niets. Wat kan ik hieraan doen?
Afhankelijk van de oorzaak, zijn hiervoor verschillende oplossingen mogelijk:
Voor wie is deze FAQ bedoeld?
Ben je moderator of neem je als spreker deel aan een online event dat gehouden wordt via Transmisión Livestreams, dan vind je hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Met name voor (webcam)sprekers is ook de FAQ voor deelnemers interessant. Daarnaast is er ook een FAQ voor organisatoren beschikbaar.
Hoe kom ik als moderator in de moderatie-omgeving?
Er zijn twee manieren om in de moderatie-omgeving te komen.
1. Via je persoonlijke deelnamelink open je het platform van het event. Met het hamer-icoontje, rechts bovenin het scherm, kom je in het moderation panel van het event.
2. Is er een Acceso-account voor je aangemaakt, ga dan naar transmision.invitado.nl/admin en log in. Je opent het moderation panel vervolgens door op Open moderation panel, links onderin te klikken.
Heb je toegang tot meerdere flows, selecteer in Program dan eerst de flow waarin je wilt modereren.
Is er een handleiding voor moderators beschikbaar?
Jazeker. Die kun je hier downloaden.
Is er een handleiding voor hosts en sprekers beschikbaar?
Ja, die is er. Je kunt de pdf hier downloaden.
Hoe houd ik als spreker een presentatie via mijn eigen webcam?
Je ontvangt net als alle deelnemers een persoonlijke link per e-mail waarmee je het portal kunt bezoeken. Je doorloopt automatisch een technische check, waarin onder meer je webcam en microfoon worden geconfigureerd. Voor zover dit niet automatisch gebeurt, kies je in het menu je eigen sessie.
Wanneer jouw presentatie begint verschijnt er bij de host een knop START UITZENDING. Als de host hierop klikt worden jouw microfoon en webcam ingeschakeld en kunnen de deelnemers aan jouw sessie je zien en horen. Er is een instructiedocument beschikbaar waarin je leest hoe je tijdens je presentatie je scherm kunt delen en je camera en microfoon in en uit kunt schakelen. Het schermdelen is afhankelijk van de jou toegekende rechten. Hiervoor adviseren we een tweede scherm te gebruiken. Wil je ook polls en Q&A inzetten tijdens jouw sessie, dan adviseren we je vanwege de vele handelingen de assistentie van een moderator in te roepen. Het spreekt voor zich dat de polls voorafgaand aan het event door onze specialist moeten worden aangemaakt.
Voor wie is deze FAQ bedoeld?
Wil je een online event organiseren via Transmisión Livestreams, dan vind je hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Er is ook een FAQ voor deelnemers en een FAQ voor sprekers en moderators beschikbaar.
Wat is Transmisión Livestreams?
Dat is ons veelzijdige interactieve streaming platform voor online events. Via Transmisión voeg je interactie toe aan breakouts en rondetafelsessies, maar ook aan door jouw AV-partij geproduceerde studiostreams.
Zijn uitzendingen via dit platform openbaar?
Dat kan, deelnemers dienen dan wel een (beperkt) account aan te maken om gebruik te kunnen maken van de interactieve mogelijkheden van het platform. In de meeste gevallen zijn online events echter besloten en kunnen alleen vooraf aangemelde gebruikers deelnemen. Je kunt hiervoor een deelnemerslijst aanleveren of gebruikmaken van een registratieformulier. We zijn natuurlijk niet voor niets marktleider in bezoekersregistratie. Via een persoonlijke deelnamelink kan een deelnemer slechts op één device tegelijk gebruik maken van het platform.
Welke interactie kan ik aan mijn online event toevoegen?
Deelnemers kunnen tijdens een sessie met elkaar chatten (groeps-chat of 1-op-1), hun mening geven via een poll, meedoen aan een quiz, gezamenlijk een wordcloud vormen of hun inhoudelijke vragen stellen in de Q&A. Deze vragen kunnen door de spreker live in de uitzending of door een moderator worden beantwoord. Met Transmisión Livestreams veranderen we toeschouwers in deelnemers!
Moet er voor het gebruik van het platform software worden geïnstalleerd?
Nee, zowel de beheeromgeving als het platform zelf zijn volledig web based. Een actuele versie van een browser als Chrome of Firefox is alles wat jij en je deelnemers nodig hebben. Maar let op: Internet Explorer wordt niet ondersteund!
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl