Ticketshop

Ticketshop maar dan complex? ¡Olé! Kom maar op! Onze ticketing specialisten richten in ons flexibele systeem een ticketshop voor jouw event in. Daarin staan gebruiksgemak en conversie voorop.

Informatie aanvragen Online demo aanvragen
Ticketshop - advanced event ticketing met Invitado Ticketshop - advanced event ticketing met Invitado Ticketshop - advanced event ticketing met Invitado

Een ticketshop van Invitado is... geavanceerde software en support op maat. Daarmee gaan we geen uitdaging uit de weg en tillen we de ticketing voor jouw event naar een nog hoger plan.

Ticketshop - ticketing event - maatwerk

Ticketshop op maat

Met onze flexibele registratiesoftware configureren we elke denkbare ticketshop. Anders dan standaard ticketing providers gaan we hierbij uit van jouw specifieke wensen, en niet van door de mogelijkheden van standaard software opgelegde beperkingen. Te complex? Dat kennen we niet! 

Meer over onze flexibele formulieren
Ticketshop - ticketing event - productbeheer

Tarieven, kortingen en capaciteit

In onze gebruiksvriendelijke beheeromgeving zit je zelf achter de knoppen van je ticketshop. Je kunt je tickets tegen verschillende tarieven aanbieden, en ook kortingscodes regelen we eenvoudig voor je in. We kunnen elk ticket-type van een capaciteit voorzien. Op is op? Dan zetten we als je dat wilt een geautomatiseerde wachtlijst in.

Bekijk alle ticketshop functionaliteiten
Ticketshop - ticketing event - tickets claimen

Tickets op naam zetten

Meerdere anonieme tickets binnen één order die in een later stadium door de uiteindelijke bezoeker nog op naam gezet moeten worden zijn voor ons systeem geen enkel probleem. Binnen het traject zijn verschillende registratiestadia mogelijk, zodat ook relaties en introducés voor jouw event kunnen worden uitgenodigd.

Ticketshop - ticketing event - online betalingen

Online betalingen en facturatie

Ons ticketshop systeem is standaard voorbereid voor online betalingen via Mollie. De terugkoppelingen van de payment provider trigggeren acties in onze software, en de betaalstatus is ook binnen ons systeem terug te vinden in de data. Facturen voor betaalde orders kunnen, net als creditfacturen, vanuit ons systeem automatisch worden gegenereerd. Zo zijn wij jouw one stop ticketshop shop!

Ticketshop - ticketing event - dashboard

Dashboard en rapportages

Hadden we de gebruiksvriendelijke beheeromgeving van jouw ticketshop al genoemd? Daarin vind je een op maat samengesteld dashboard waarin alle denkbare grafieken en statistieken jouw live op de hoogte houden van het succes van jouw ticketshop. Bovendien genereren we op basis van de beschikbare data elk moment uitvoerige rapportages, die je met één druk op de knop in csv-formaat kunt downloaden.

Ticketshop - ticketing event - fees

Ticketshop zonder ticket fees

Wij brengen geen fee per ticket in rekening. Met onze laagdrempelige en op conversie gerichte ticketshops leveren wij heel graag onze bijdrage aan het succes van jouw event. Maar van dat succes hoeven we niet te profiteren.

Toegangscontrole op locatie

Advanced ticketing = ticketing en meer! Zo scannen we jouw gasten op locatie razendsnel naar binnen. Dit doen we met onze geavanceerde scanstations of met de gratis scan-app voor iOS en Android. De scanstations kunnen worden uitgebreid met professionele printers, voor de allermooiste badges. Met jouw ticketshop als uitgangspunt is scannen en printen een snel en eenvoudig in te zetten add-on.

Lees meer over tickets scannen

Ticketshop: jouw tickets, onze producten

Met de volgende ticketing producten richten we jouw ticketshop in en zorgen we er bij de entree van jouw event voor dat de bezoekers lekker snel naar binnen kunnen.

Forma Registration Forms afbeelding
Forma Registration Forms icoon

Ticketshop online

  • Jouw eigen conversiegerichte ticketshop
  • Verschillende ticketsoorten en gastgroepen
  • Capaciteitscontrole en wachtlijsten
  • Online betalingen, facturatie, early bird-tarieven en kortingscodes
  • Meertaligheid mogelijk
Lees meer over Forma Registration Forms
Saludo Scanning & Badges afbeelding
Saludo Scanning & Badges icoon

Ticketing op locatie: jouw bezoekers razendsnel naar binnen

  • E-tickets scannen, van scherm of print
  • Toegangscontrole, uitbreidbaar met badges
  • Geavanceerde en gebruiksvriendelijke scanstations
  • Mobiel scannen via app (iOS/Android)
  • Werkt ook als internet wegvalt
Lees meer over Saludo Scanning & Badges

Overtuigd, geïnteresseerd, of op zoek naar informatie?

Prijsaanvraag Meer informatie

Of bel +31 (0)88 99 87 444

Ticketshop?

expand_more
Bel of mail ons!
Ticketshop, wat is dat?

Ticketshop is het traject voorafgaand aan je event waarmee je in kaart brengt wie jouw event gaan bezoeken. Ticketshop brengt zowel bezoekers van fysieke evenementen als deelnemers van online events in kaart. Je gasten melden zich bij ticketshop aan via een formulier, waarin ze eventueel ook andere keuzes maken en voorkeuren aangeven. Op basis van ticketshop ontvangen zij hun tickets.

Ticketshop: open registratie

Als iedereen zich voor jouw event mag aanmelden, spreken we van open ticketshop. Het registratieformulier of aanmeldformulier staat dan voor iedereen open. Tijdens de ticketshop doorlopen de bezoekers het formulier en melden zij zich aan, zodat jij voorafgaand aan het event dankzij de ticketshop precies weet hoeveel mensen je kunt verwachten.

Ticketshop: gesloten registratie

Wanneer tijdens de ticketshop alleen genodigden zich kunnen aanmelden, spreken we van een gesloten registratie. Het formulier voor de ticketshop is dan soms afgeschermd met een algemeen wachtwoord, dat aan de gasten wordt gecommuniceerd. Veel vaker wordt de ticketshop dan voorafgegaan door een gepersonaliseerde uitnodiging, met een voor elke genodigde unieke aanmeldlink.

Uitnodigingen en ticketshop

Uitnodigingen voor ticketshop zijn persoonlijk. Via de unieke link komen de genodigden in het formulier voor ticketshop. Gegevenens die al bekend zijn, hoeven niet meer te worden ingevuld, wat de ticketshop lekker laagdrempelig maakt. Natuurlijk kunnen de gasten die gegevens wel aanpassen.

Voorafgaand aan ticketshop: de Save-the-Date

Voor de daadwerkelijke uitnodiging wordt er vaak een zogenaamde Save-the-Date-mail verstuurd. De ticketshop is dan nog niet geopend, maar met een Save-the-Date kondig je je event alvast aan. Zo kun je je gasten enthousiasmeren, en de datum van jouw event afblokken in hun agenda. Zodra de ticketshop begint, weten zij meteen waarover het gaat.

Het formulier voor ticketshop

Ticketshop moet in eerste instantie laagdrempelig zijn. Vraag dus in het formulier alleen wat je echt moet weten. Daarmee maak je het je gasten tijdens de ticketshop gemakkelijk, maar voldoe je bovendien aan de AVG. Hoe overzichtelijker het formulier, hoe beter de conversie tijdens de ticketshop. En dat is wat je als organisator wil!

Datavalidatie tijdens ticketshop

Om te zorgen voor een schone database, wordt tijdens de ticketshop gevalideerd wat in de formuliervelden wordt ingevoerd en of die data geldig is. Consistente, valide data maakt analyseren immers stukken eenvoudiger. Beproefde datavalidatie maakt bij Invitado standaard deel uit van de ticketshop.

Meerdere gasten aanmelden

De AVG beperkt de mogelijkheden voor het aanmelden van meerdere gasten tijdens de ticketshop. Gegevevens van anderen mogen door de aanmelder niet zomaar worden verstrekt. In het formulier kan de aanmelder anderen via hun e-mailadres registreren, waarna deze hun persoonlijke gegevens verstrekken en zo hun eigen ticketshop voltooien.

Ticketshop en wijzigingen

Aanmelding binnen? Mooi, de ticketshop heeft zijn werk gedaan, zou je denken. Toch nog niet helemaal, want je dient je bezoekers de mogelijkheid te bieden hun voorkeuren of gegevens te wijzigen - of (zie verder) om zich weer af te melden. Dit kan altijd via dezelfde registratielink, via hetzelfde registratieformulier. Zo blijft de ticketshop overzichtelijk.

Ticketshop en afmelden

Standaard kunnen aangemelde gasten zich via hetzelfde formulier voor ticketshop ook weer afmelden. Veel organisatoren willen dit hun gasten niet te makkelijk maken, maar waarom zou je van tevoren niet willen weten dat een gast niet komt? Denk bijvoorbeeld aan zaalindeling en catering. Op deze manier kun je via ticketshop het aantal no-shows (zei hier iemand nachos?) drastisch beperken.

Ticketshop en AVG

Naar bijzondere persoonskenmerken mogen tijdens de ticketshop niet worden opgeslagen. Denk aan gezondheidskenmerken, BSN-nummer en religie. Wanneer tijdens de ticketshop bij maaltijdvoorkeuren een keuzeoptie 'halal' wordt geboden, kan dit iets zeggen over de geloofsovertuiging van die gast. Wij adviseren dus hier zeer zorgvuldig mee om te springen!

Sessiekeuze tijdens ticketshop

Bied je tijdens jouw event verschillende sessies aan (denk aan parallelsessies of workshops), dan kan tijdens de ticketshop binnen het formulier ook dit worden geregistreerd. Voorzie je elke sessie van een capaciteit, dan worden sessies niet langer aangeboden als die capaciteit bereikt is. Ook voor het totale event kan trouwens een capaciteit worden ingesteld. Zo kun jij tijdens de ticketshop 'Vol is vol!' roepen.

Content rond de ticketshop

De website voor ticketshop bevat behalve het formulier (dat centraal moet staan) ook gegevens over jouw event. Tijd, locatie, programma... van die dingen. Daarnaast is er na voltooiing van de ticketshop een bevestigingsscherm, en is er ook een scherm als de bezoeker zich via ticketshop weer afmeldt.

Jouw huisstijl

Het formulier voor ticketshop is op basis van best practices relatief standaard opgebouwd (op wat kleuren na dan), maar de website eromheen voorzien we van jouw huisstijl - of de huisstijl van jouw event, om precies te zijn. Afbeeldingen, kleuren, logo's.... Zo zorgen we tijdens de ticketshop voor herkenbaarheid. Ook in de mails die rond de ticketshop worden verstuurd, komen deze huisstijl-elementen natuurlijk terug.

E-mails rond de ticketshop

Een save-the-date is bij ticketshop optioneel, een uitnodiging ook. Maar standaard versturen wij een mail na een succesvolle aanmelding. Of deze het e-ticket al bevat, is aan jou. We kunnen de persoonlijke QR-code in de mail opnemen, maar ook een downloadlink plaatsen naar een door ons gegerereerde pdf. Veelal wordt om het aantal no-shows te beperken vanuit het systeem voor ticketshop ook nog een zogenaamde 'boarding call' verstuurd, meestal een dag voor het event.

De statistieken van ticketshop

Ticketshop levert heel veel data op. Gastdata, maar ook statistieken over het verloop van de ticketshop. Deze worden inzichtelijk gemaakt in het dashboard voor ticketshop. Daarin zie je precies hoeveel gasten zich wanneer hebben aangemeld. Alle beschikbare data kan in grafieken, tabellen en diagrammen worden getoond. Voor de ticketshop richten onze specialisten hiertoe een persoonlijk dashboard in.

Betaalde tickets

Ook voor betaalde events bieden wij ticketshop. Uiteraard! Via de koppeling met een payment provider richten wij snel en effectief een ticket shop in. Met facturatie (we genereren binnen de ticketshop pdf-facturen), kortingscodes, differentiatie binnen je tarieven (op basis van gastgroepen of bijvoorbeeld met early bird tickets).

Oude bekenden tijdens de ticketshop

Als wij op basis van het ingevulde e-mailadres een gast herkennen, worden de reeds beschikbare gegevens opgehaald uit de database. Dat houdt de ticketshop laagdrempelig en jouw database schoon. Want op dubbele gegevens zit niemand te wachten.

Ticketshop, en dan?

Als de ticketshop is afgerond, kun je de registratie op locatie aan ons toevertrouwen. Wij richten de scansoftware zo in, dat je bezoekers naarbinnen kunnen worden gescand. Ook andere producten en diensten, zoals onze event app en de leadscan-applicatie voor exposanten, kunnen heel eenvoudig op de registratiedatabase worden aangesloten.

Ticketshop in de event app

Ook via de Vaya Visitor App kunnen je bezoekers zich aanmelden. Zo breng je de ticketshop naar de telefoon van je bezoeker. Je zorgt er dankzij de ticketshop meteen voor dat de event app ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Binnen de event app kan overigens op basis van tijdens de ticketshop verzamelde gegevens persoonlijke content voor de specifeke ingelogde gebruiker worden getoond. Leve het ecosysteem van Invitado!

Ticketshop, the Invitado way!

Wat wij rond jouw ticketshop kunnen doen? Dat is te veel om op te noemen. Een overzicht vind je hier. Heb je andere wensen of ideeën? Neem dan even contact met ons op. Onze specialisten denken graag met je mee, en vinden ongetwijfeld een creatieve oplossing om de ticketshop voor jouw event volgens jouw wensen en voorkeuren vorm te geven!

Akkoord

Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kunt cookies ook niet accepteren.