Lukt het écht niet?
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl
In deze tutorial laten we je zien hoe je via het dedicated CMS van de Vaya Visitor App notificaties inplant of direct verzendt.
Introductie
Aanmaken van een nieuwe notificatie
Inplannen van een notificatie
De uitgangsdatum van een notificatie
Ontvangers selecteren
Klikbare notificaties
Ingelogde app-gebruikers ontvangen automatisch gegenereerde notificaties van ontvangen berichten en rond met andere bezoekers van het event te maken afspraken. Daarnaast kun je in het CMS ook custom-notificaties aanmaken, inplannen en verzenden.
Je doet dit via Scheduled notifications dat je in het menu links vindt onder Guests:
E-mailnotificaties
Voor zowel geautomatiseerde als handmatige nofiticaties geldt dat gasten hiervan per e-mail op de hoogte worden gehouden. Dit verhoogt de interactie en de adoptatie van jouw web-app. Tijdens het event worden deze gepersonaliseerde mails elk uur verzonden, daarbuiten één keer per dag. Gebruikers kunnen zich voor deze e-mailnotificaties eenvoudig afmelden. Wil jij dat er rond jouw event helemaal geen notificatiemails worden verzonden, laat dat ons dan weten!
Met de zwarte plus rechtsboven in het overzicht kun je een nieuwe notificatie aanmaken:
Van elke notificatie zie je of en wanneer hij verzonden is, naar hoeveel personen en door hoeveel personen de notificatie bekeken is. Met het prullenbakje kun je notificaties verwijderen, indien nodig of gewenst.
Als je op de plus hebt geklikt, kun je aan de slag en een notificatie aanmaken. In de afbeelding hieronder zie je een voorbeeld van een notificatie die zodra op Save wordt gedrukt direct (dat wil zeggen: binnen maximaal een minuut) naar alle app-gebruikers wordt verzonden:
Je kunt ook notificaties inplannen voor verzending op een later moment. Dit doe je door bij Sending moment de optie 'At a scheduled time' te kiezen en een datum en tijd in te vullen. Dit laatste gaat heel makkelijk met het kalendertje:
Als je een verzendmoment in het verleden kiest, wordt de notificatie direct verzonden.
Optioneel kun je de notificatie bij No longer relevant after een uitgangsdatum meegeven. Zodra een notificatie niet meer relevant is, ontvangen de app-gebruikers hier geen meldingen meer over.
Afhankelijk van de instellingen voor jouw event, kun je ook notificaties sturen naar een deel van je bezoekers. Dit doe je via het veld Recipients. In de pull-down zie je verschillende opties om ontvangers te selecteren:
TIP
Maak in de testfase gebruik van de laatste optie en verstuur testnotificaties alleen naar jezelf. Zo voorkom je dat al je gasten notificatiemails ontvangen!
Je kunt notificaties klikbaar maken via het veld Redirect type.
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl