Introductie voor hosts en sprekers

Jouw webcam en Transmisión Livestreams

Introductie voor hosts en sprekers

Ga jij via jouw webcam meedoen aan een online of hybride event in Transmisión Livestreams? Leuk! In een introductiedocument hebben we alles op een rijtje gezet wat je moet weten. Bijvoorbeeld het delen van je scherm tijdens de sessie.

Download jouw tutorial:

Introductie voor hosts en sprekers (PDF - NL)

Introduction for hosts and speakers (PDF - EN)

Veelgestelde vragen

Transmisión Livestreams voor sprekers en moderators

Voor wie is deze FAQ bedoeld?

expand_more

Ben je moderator of neem je als spreker deel aan een online event dat gehouden wordt via Transmisión Livestreams, dan vind je hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen. 

Met name voor (webcam)sprekers is ook de FAQ voor deelnemers interessant. Daarnaast is er ook een FAQ voor organisatoren beschikbaar.


Hoe kom ik als moderator in de moderatie-omgeving?

expand_more

Er zijn twee manieren om in de moderatie-omgeving te komen. 

1. Via je persoonlijke deelnamelink open je het platform van het event. Met het hamer-icoontje, rechts bovenin het scherm, kom je in het moderation panel van het event. 

2.  Is er een Acceso-account voor je aangemaakt, ga dan naar transmision.invitado.nl/admin en log in. Je opent het moderation panel vervolgens door op Open moderation panel, links onderin te klikken. 

Heb je toegang tot meerdere flows, selecteer in Program dan eerst de flow waarin je wilt modereren. 


Is er een handleiding voor moderators beschikbaar?

expand_more

Jazeker. Die kun je hier downloaden.


Is er een handleiding voor hosts en sprekers beschikbaar?

expand_more

Ja, die is er. Je kunt de pdf hier downloaden.


Hoe houd ik als spreker een presentatie via mijn eigen webcam?

expand_more

Je ontvangt net als alle deelnemers een persoonlijke link per e-mail waarmee je het portal kunt bezoeken. Je doorloopt automatisch een technische check, waarin onder meer je webcam en microfoon worden geconfigureerd. Voor zover dit niet automatisch gebeurt, kies je in het menu je eigen sessie.

Wanneer jouw presentatie begint verschijnt er bij de host een knop START UITZENDING. Als de host hierop klikt worden jouw microfoon en webcam ingeschakeld en kunnen de deelnemers aan jouw sessie je zien en horen. Er is een instructiedocument beschikbaar waarin je leest hoe je tijdens je presentatie je scherm kunt delen en je camera en microfoon in en uit kunt schakelen. Het schermdelen is afhankelijk van de jou toegekende rechten. Hiervoor adviseren we een tweede scherm te gebruiken. Wil je ook polls en Q&A inzetten tijdens jouw sessie, dan adviseren we je vanwege de vele handelingen de assistentie van een moderator in te roepen. Het spreekt voor zich dat de polls voorafgaand aan het event door onze specialist moeten worden aangemaakt.


Meer vragen

Lukt het écht niet?

We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl