Lukt het écht niet?
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl
In deze tutorial leggen we je uit hoe je de Saludo scan-app gebruikt voor het scannen van tickets en e-tickets met een telefoon of tablet. Van het downloaden tot het scannen bij de entree... Yes you scan!
Downloaden en installatie
Inloggen
Tickets scannen
Gasten registreren
Status
De Saludo Scan App is beschikbaar voor iOS en Android en werkt zowel op tablets als op smartphones. Je vindt de app in de app stores via de volgende links:
• Saludo Scan App voor iOS • Saludo Scan App voor Android |
De eerste keer dat je de app opstart, is een internetverbinding noodzakelijk. De app zal je bovendien om toestemming vragen voor het gebruik van je camera.
Gebruikersnamen en wachtwoorden? Daar doen we in dit geval niet aan! Inloggen in de Saludo Scan App doe je door... een QR-code te scannen.
Je ontvangt deze QR-code van de organisatie of van de medewerker van Invitado die op locatie aanwezig is. Bewaar deze QR-code goed, want als je nogmaals moet inloggen (zie verder) heb je hem opnieuw nodig. Als je jouw QR-code hebt gescand, kleurt het scherm roze-oranje en ben je klaar om tickets te scannen. Na de eerste keer inloggen word je mogelijk na een paar seconden weer uitgelogd. Dit is normaal. Scan je QR-code in dat geval opnieuw.
Wanneer het scherm zwart-grijs is, ben je (weer) uitgelogd. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen automatisch als je de app 5 minuten niet gebruikt hebt. Je kunt ook handmatig uitloggen via de button rechtsonder in de app. Je kunt opnieuw inloggen via de verstrekte QR-code.
Heb je al een keer ingelogd en heb je op jouw telefoon gezichtsherkenning of een vingerafdruk geconfigureerd (een button verschijnt als dit beschikbaar is), dan kun je de Saludo Scan App ook daarmee ontgrendelen.
Als er voor jouw account en met jouw QR-code meedere scanactiviteiten mogelijk zijn, selecteer dan na het inloggen eerst de juiste activiteit. Je kunt wisselen tussen de beschikbare activiteiten via Status / Identity.
Als je een e-ticket hebt gescand, zijn er verschillende resultaten mogelijk:
1. Success (groen)
2. No guests found (oranje-roze)
3. Scan failed (rood)
Scannen in het donker
Is het in de ruimte waar je aan het scannen bent donker, en duurt het daardoor lang voordat de scanner de QR-code scant? Dan kun je vanuit de app de zaklamp van je telefoon inschakelen met de button midden onder in je scherm:
Afhankelijk van de instellingen voor het event waar je scant, is er ook de mogelijkheid gasten te registreren. Er verschijnt in dat geval een button Register onder in je scherm. Via deze button open je een eenvoudig registratieformulier, dat er bijvoorbeeld zo uit kan zien:
Als je de gegevens van de bezoeker hebt ingevuld (velden met een * zijn verplicht) en via de zwarte button hebt opgeslagen, is de gast direct gescand en mag hij naar binnen.
Je kunt altijd bekijken wat de status van de app is via de button linksonder in je scherm. Als deze knippert met een uitroepteken is er iets mis. Klik op de button en controleer wat de melding is.
Network - als hier offline staat is er op dit moment geen internet beschikbaar. Je kunt gewoon doorgaan met scannen, maar zijn er meerdere scan-apps actief, dan is het mogelijk dat een ticket meerdere keren gebruikt wordt. Synchronisatie wordt automatisch hervat zodra er weer een internetverbinding beschikbaar is.
Event - de naam van het event.
Identity - het nummer en de locatie van de scan-app. Afhankelijk van de instellingen kun je door op deze regel te tappen zien welke gasten er binnen zijn en wie er nog verwacht wordt. Dit is ook de plek waar je kunt wisselen tussen verschillende scanactiviteiten als deze voor jouw account beschikbaar zijn.
Unconfirmed scans - het aantal scans dat nog niet met de centrale registratiedatabase gesynchroniseerd is, bijvoorbeeld omdat er geeen internetverbinding beschikbaar is.
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl