Lukt het écht niet?
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl
E-tickets scannen en badges printen? Dat doen we met onze Saludo Scanning & Badges software. Of die nu draait op onze laptops, als Android of iOS-app op jouw telefoon of op onze all-in-one pistoolscanners: met de documenten, links en FAQ op deze support-pagina helpen we je op weg.
Waar vind ik de handleiding voor Saludo Scanning & Badges?
Documentatie, video's en handige links vind je op de Help & Service-omgeving van onze website. Kijk op invitado.nl/nl/support/saludo voor tutorials over zowel de desktopversie als de mobiele Saludo-app. Je vindt ze in de grijze balk links.
Wat is de url van de beheeromgeving van Saludo Scanning & Badges?
Je vindt de backend van Saludo op saludo.invitado.nl. Je logt in met je Acceso-account. Ook vanuit Acceso kun je via de button My apps (rechtsboven in de menubalk) naar de beheeromgeving van Saludo.
Hoe krijg ik toegang tot het besturingssysteem van de scan-laptop?
Het Windows-wachtwoord van de scan-laptop is sc@nner. Toegang tot de laptop geeft geen toegang tot persoonlijke gegevens. Deze data wordt versleuteld opgeslagen en is uitsluitend via de scansoftware en met een valide Saludo-account te benaderen.
Waar vind ik de scansoftware?
Ik wil scannen. Hoe log ik in?
Inloggen doe je met een QR-code die je via Invitado hebt ontvangen. Ben je die kwijt of heb je geen QR-code ontvangen, dan is deze terug te vinden in de beheeromgeving van Saludo. Ga in de linkerkolom naar Scanners en selecteer de scanner die je wilt gebruiken in het overzicht. Onder aan de pagina vind je de QR-code waarmee kan worden ingelogd. Je kunt de QR-code downloaden of printen.
Welke soorten badges bieden jullie aan?
Badges zijn er in vele soorten en maten. Om een lang verhaal kort te houden, bieden wij twee oplossingen: voorgedrukte kartonnen badges (die we beplakken met ter plaatse geprinte labels) en ExpoBadges (die op locatie in zijn geheel on demand worden geprint). Toch benieuwd het lange verhaal? Dat vind je in onze brochure.
Welke formaten badges zijn er?
Het formaat van kartonnen badges en onze labels is variabel. De door ons meest gebruikte label-formaten zijn 75 x 25, 76 x 50, 102 x 38 en 102 x 76 mm. ExpoBadges zijn beschikbaar in de formaten 86 x 54, 96 x 82 en 96 x 134 mm.
Is er zoiets als een best practice als het om badges gaat?
Mooi, snel en betaalbaar, dat is onze meest toegepaste oplossing. Hierbij zorg je zelf voor kartonnen badgekaarten en printen wij op locatie een gepersonaliseerd label uit die op deze kaart wordt geplakt. Met ExpoBadges, die volledig on demand worden geprint bij de entree van jouw event, bieden we je een flexibele oplossing aan waarmee je nooit met drukwerk blijft zitten.
Kunnen jullie ook dubbelzijdig printen?
Ja, dat kan. Bij de kartonnen badgekaarten printen we dan twee labels die aan beide zijden op de kaart worden geplakt. Bij ExpoBadges printen we beide zijden in één keer. Uiteraard kunnen voor- en achterzijde verschillend zijn.
Zorgen jullie voor de badgekaarten?
Ja, als je dat per se wilt, kunnen wij drukwerk voor je regelen, maar de meeste opdrachtgevers houden dit liever zelf in handen. Kies je voor ExpoBadges dan worden de badges in zijn geheel on demand geprint en is er dus sowieso geen drukwerk nodig.
Hoeveel scanstations zijn er nodig?
Dat is afhankelijk van twee factoren: het aantal bezoekers op het piekmoment van de on-site registratie en van wat wij precies komen doen. Als we alleen komen scannen, dan kunnen we 500 bezoekers per scanstation per uur verwerken. Printen we ook de badges, dan is dit 300 bezoekers per uur.
Toegangscontrole zonder badges, kan dat ook?
Ja, natuurlijk kan dat. Onze scanstations nemen dan maar 40 x 50 cm ruimte in en verwerken per station zo'n 500 bezoekers per uur. Als je alleen wilt scannen, kan dat ook met onze Saludo scan-app. Samen met je smartphone heb je daarmee ook de on-site registratie volledig in eigen hand. Verderop in deze FAQ lees je er meer over!
Hoeveel ruimte neemt een scanstation in?
Een scanstation neemt 40 x 50 cm ruimte in als we alleen komen scannen. Voor een scanstation met labelprinter is dit 80 x 50 cm. Voor een scanstation met ExpoBadge-printer 80 x 80 cm.
Waarom hebben jullie internet nodig?
Onze laptops moeten tijdens het scannen kunnen communiceren met de registratiedatabase, en die is veilig opgeslagen in de cloud. Alleen zo kunnen we garanderen dat een ticket maar één keer gebruikt wordt en weet je als organisator ook precies wie e al binnen zijn en wie nog niet. Valt internet weg? Dan kan het scannen gewoon doorgaan. Synchronisatie tussen het registratiesysteem en de verschillende scanners vindt plaats zodra de verbinding met internet weer hersteld is.
Wat gebeurt er als internet uitvalt?
Als internet uitvalt of als de server onbereikbaar is, schakelen de scanstations automatisch over op lokaal en offline scannen. Op elk station bevindt zich een tot op het moment van storing bijgewerkte kopie van de gegevens uit de registratiedatabase die nodig zijn om te kunnen scannen en printen. Zodra de verbinding weer hersteld is, worden alle scanstations en de online database op de achtergrond weer met elkaar gesynchroniseerd.
We helpen je graag, bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl