The man, the myth, the legend...
Om alle bovenstaande vragen in één keer te beantwoorden, moeten we terug naar de zomer van 2005. Lodewijk en zijn voormalige compañero Michiel trekken al backpackend door het inspirerende Mexico. Als ze in Chichén Iztá aankomen, lopen ze een niet te missen, aanstekelijk vrolijke Mexicaan tegen het lijf. Elke toerist die passeert, probeert hij naar zijn hotel te lokken. '24 hour pool and aire acondicionado!' roept hij enthousiast. 'Very good hotel! Tell everybody!'
De twee laten zich door het mantra van deze volhardende Ernesto moeiteloos overtuigen en boeken een kamer. En de Mexicaanse hotelier heeft niets te veel gezegd! De Stardust Inn ís ook echt een very good hotel*, waar Lodewijk en Michiel zich meer dan welkom voelen. Alsof ze door Ernesto persoonlijk zijn uitgenodigd: Invitado dus.
Mexico en zijn rijke cultuur, maar ook het hotel en bovenal die goedlachse hoteleigenaar maken een onuitwisbare indruk op de twee avonturiers. Als zij nog geen jaar later HVMP, het moederbedrijf van Invitado, oprichten, blijken de authenticiteit, de overtuigingskracht en het enthousiasme van Ernesto nog altijd een muy importante inspiratiebron te vormen. En… vandaag de dag, zoveel jaren later, is Ernesto dat nog steeds. Sinds 2024 is Ernesto ook de naamgever van de Gouden Ernesto, een award in jaarlijks wisselende categorieën wordt uitgereikt aan klanten van Invitado. Tell everybody!
* In het verleden behaalde resultados bieden geen garantie voor el futuro.