Evenementenregistratie
Evenementenregistratie via gebruiksvriendelijke, flexibele formulieren en registratiewebsites in jouw huisstijl met Forma Registration Forms.
Prijzen aanvragen Meer informatieEvenementenregistratie in jouw huisstijl
Evenementenregistratie, we zijn er groot mee geworden. Met ons product Forma heb je dan ook de ultieme tool in handen om samen met onze registratiespecialisten zelfs de meest complexe registratieformulieren vorm te geven.
- Gebruiksvriendelijk en laagdrempelig voor jouw evenementenregistratie.
- Op en top (data)veilig.
- Geheel in de stijl van én op maat voor jouw event of organisatie.
Jouw evenementenregistratie, onze formulieren
Hoe ziet jouw evenementenregistratie eruit? Een open aanmelding of alleen voor genodigden? Sessies met capaciteitsbeheer en wachtlijsten? Een overzichtelijke timetable-weergave van jouw programmaonderdelen? Betaalde onderdelen? Meertaligheid? Introducees of verschillende gastgroepen? Intelligente validatie voor een schone en consistente bezoekersdatabase? Meerdere events of edities van een event per jaar? Als jij het kunt bedenken, laten wij het feilloos werken binnen jouw registratietraject!
Bekijk alle mogelijkheden!Evenementenregistratie in jouw huisstijl
Met onze collectie van beproefde, configureerbare bouwstenen stellen onze specialisten het voor jouw event optimale evenementenregistratie formulier samen. De registratiewebsite is voorzien van jouw huisstijl, volledig responsive en dus op elk device even gebruiksvriendelijk. De effectieve, stapsgewijze indeling en het tot in de kleinste details doordachte design dragen bij aan een gestroomlijnde evenementenregistratie met een optimale conversie.
Snelle en kostenefficiënte evenementenregistratie
Omdat we werken met bouwstenen en website-templates, kunnen we de vlekkeloze evenementenregistratie voor jouw event niet alleen snel, maar ook kostenefficiënt vormgeven. Voor we aan de slag gaan, ontvang je een transparante en gespecificeerde offerte, zodat jij én de registratiespecialist die aan jouw evenement gekoppeld wordt exact weten waar jullie aan toe zijn. Zo gaan we doeltreffend met jouw evenementenregistratie aan de slag.
Evenementenregistratie voor gevorderen
We gaan geen enkel registratietraject uit de weg en kunnen dankzij onze jarenlange ervaring en slimme koppelingen oplossingen bieden voor complexe registratie-uitdagingen waaraan de bekendste ticketshops voor evenementenregistratie hun vingers niet durven branden.
Lees meer over ticketingSupport van onze specialisten
Onze registratiespecialisten denken met je mee en bouwen het registratieformulier zo efficiënt mogelijk voor je op. Het gasten- en contentbeheer voor jouw evenementenregistratie kun je vervolgens zelf doen, bijvoorbeeld als je meerdere events per jaar organiseert. Maar natuurlijk kun je altijd op onze support rekenen als je daar behoefte aan hebt.
The Power of Puerto
Alle data rond jouw evenementenregistratie slaan we op in het robuuste en optimaal beveiligde Puerto Registration System. Dit is zowel de thuishaven van jouw data als het kloppend hart van ons ecosysteem.
- Live statistieken en uitvoerige rapportages
- Synchronisatie met al onze applicaties
- Mailcampagnes
- Tickets, producten, sessies, prijzen en capaciteiten
- API-koppelingen met externe systemen
Organisatiebrede stroomlijning
Op basis van duidelijke afspraken met jouw communicatie- en IT-afdelingen en je privacy officer stroomlijnen we de evenementenregistratie voor alle evenementen van jouw organisatie. Zo kunnen je medewerkers snel aan de slag met vooraf gedefinieerde templates en sjablonen. We bewaken jouw huisstijl en desgewenst wordt data via koppelingen gesynchroniseerd met binnen jouw organisatie gebruikte applicaties, zoals jouw CRM-systeem.
Bekijk de toepassingenOnline bezoekersregistratie
Forma Registration Forms
Registratie op locatie
Saludo Scanning & Badges
Event-app
Vaya Visitor App
Hybride en online events
Transmisión Livestreams
Leads verzamelen
Intercambio Leadscan
Call for papers
Extracto Abstract Handling
El Sistema
Onze specialisten combineren én configureren onze flexibele software voor elk live, online of hybride event op maat!
Evenementenregistratie, wat is dat?
Evenementenregistratie is het traject voorafgaand aan je event waarmee je in kaart brengt wie jouw event gaan bezoeken. Evenementenregistratie brengt zowel bezoekers van fysieke evenementen als deelnemers van online events in kaart. Je gasten melden zich bij evenementenregistratie aan via een formulier, waarin ze eventueel ook andere keuzes maken en voorkeuren aangeven. Op basis van evenementenregistratie ontvangen zij hun tickets.
Evenementenregistratie: open registratie
Als iedereen zich voor jouw event mag aanmelden, spreken we van open evenementenregistratie. Het registratieformulier of aanmeldformulier staat dan voor iedereen open. Tijdens de evenementenregistratie doorlopen de bezoekers het formulier en melden zij zich aan, zodat jij voorafgaand aan het event dankzij de evenementenregistratie precies weet hoeveel mensen je kunt verwachten.
Evenementenregistratie: gesloten registratie
Wanneer tijdens de evenementenregistratie alleen genodigden zich kunnen aanmelden, spreken we van een gesloten registratie. Het formulier voor de evenementenregistratie is dan soms afgeschermd met een algemeen wachtwoord, dat aan de gasten wordt gecommuniceerd. Veel vaker wordt de evenementenregistratie dan voorafgegaan door een gepersonaliseerde uitnodiging, met een voor elke genodigde unieke aanmeldlink.
Uitnodigingen en evenementenregistratie
Uitnodigingen voor evenementenregistratie zijn persoonlijk. Via de unieke link komen de genodigden in het formulier voor evenementenregistratie. Gegevenens die al bekend zijn, hoeven niet meer te worden ingevuld, wat de evenementenregistratie lekker laagdrempelig maakt. Natuurlijk kunnen de gasten die gegevens wel aanpassen.
Voorafgaand aan evenementenregistratie: de Save-the-Date
Voor de daadwerkelijke uitnodiging wordt er vaak een zogenaamde Save-the-Date-mail verstuurd. De evenementenregistratie is dan nog niet geopend, maar met een Save-the-Date kondig je je event alvast aan. Zo kun je je gasten enthousiasmeren, en de datum van jouw event afblokken in hun agenda. Zodra de evenementenregistratie begint, weten zij meteen waarover het gaat.
Het formulier voor evenementenregistratie
Evenementenregistratie moet in eerste instantie laagdrempelig zijn. Vraag dus in het formulier alleen wat je echt moet weten. Daarmee maak je het je gasten tijdens de evenementenregistratie gemakkelijk, maar voldoe je bovendien aan de AVG. Hoe overzichtelijker het formulier, hoe beter de conversie tijdens de evenementenregistratie. En dat is wat je als organisator wil!
Datavalidatie tijdens evenementenregistratie
Om te zorgen voor een schone database, wordt tijdens de evenementenregistratie gevalideerd wat in de formuliervelden wordt ingevoerd en of die data geldig is. Consistente, valide data maakt analyseren immers stukken eenvoudiger. Beproefde datavalidatie maakt bij Invitado standaard deel uit van de evenementenregistratie.
Meerdere gasten aanmelden
De AVG beperkt de mogelijkheden voor het aanmelden van meerdere gasten tijdens de evenementenregistratie. Gegevevens van anderen mogen door de aanmelder niet zomaar worden verstrekt. In het formulier kan de aanmelder anderen via hun e-mailadres registreren, waarna deze hun persoonlijke gegevens verstrekken en zo hun eigen evenementenregistratie voltooien.
Evenementenregistratie en wijzigingen
Aanmelding binnen? Mooi, de evenementenregistratie heeft zijn werk gedaan, zou je denken. Toch nog niet helemaal, want je dient je bezoekers de mogelijkheid te bieden hun voorkeuren of gegevens te wijzigen - of (zie verder) om zich weer af te melden. Dit kan altijd via dezelfde registratielink, via hetzelfde registratieformulier. Zo blijft de evenementenregistratie overzichtelijk.
Evenementenregistratie en afmelden
Standaard kunnen aangemelde gasten zich via hetzelfde formulier voor evenementenregistratie ook weer afmelden. Veel organisatoren willen dit hun gasten niet te makkelijk maken, maar waarom zou je van tevoren niet willen weten dat een gast niet komt? Denk bijvoorbeeld aan zaalindeling en catering. Op deze manier kun je via evenementenregistratie het aantal no-shows (zei hier iemand nachos?) drastisch beperken.
Evenementenregistratie en AVG
Naar bijzondere persoonskenmerken mogen tijdens de evenementenregistratie niet worden opgeslagen. Denk aan gezondheidskenmerken, BSN-nummer en religie. Wanneer tijdens de evenementenregistratie bij maaltijdvoorkeuren een keuzeoptie 'halal' wordt geboden, kan dit iets zeggen over de geloofsovertuiging van die gast. Wij adviseren dus hier zeer zorgvuldig mee om te springen!
Sessiekeuze tijdens evenementenregistratie
Bied je tijdens jouw event verschillende sessies aan (denk aan parallelsessies of workshops), dan kan tijdens de evenementenregistratie binnen het formulier ook dit worden geregistreerd. Voorzie je elke sessie van een capaciteit, dan worden sessies niet langer aangeboden als die capaciteit bereikt is. Ook voor het totale event kan trouwens een capaciteit worden ingesteld. Zo kun jij tijdens de evenementenregistratie 'Vol is vol!' roepen.
Content rond de evenementenregistratie
De website voor evenementenregistratie bevat behalve het formulier (dat centraal moet staan) ook gegevens over jouw event. Tijd, locatie, programma... van die dingen. Daarnaast is er na voltooiing van de evenementenregistratie een bevestigingsscherm, en is er ook een scherm als de bezoeker zich via evenementenregistratie weer afmeldt.
Jouw huisstijl
Het formulier voor evenementenregistratie is op basis van best practices relatief standaard opgebouwd (op wat kleuren na dan), maar de website eromheen voorzien we van jouw huisstijl - of de huisstijl van jouw event, om precies te zijn. Afbeeldingen, kleuren, logo's.... Zo zorgen we tijdens de evenementenregistratie voor herkenbaarheid. Ook in de mails die rond de evenementenregistratie worden verstuurd, komen deze huisstijl-elementen natuurlijk terug.
E-mails rond de evenementenregistratie
Een save-the-date is bij evenementenregistratie optioneel, een uitnodiging ook. Maar standaard versturen wij een mail na een succesvolle aanmelding. Of deze het e-ticket al bevat, is aan jou. We kunnen de persoonlijke QR-code in de mail opnemen, maar ook een downloadlink plaatsen naar een door ons gegerereerde pdf. Veelal wordt om het aantal no-shows te beperken vanuit het systeem voor evenementenregistratie ook nog een zogenaamde 'boarding call' verstuurd, meestal een dag voor het event.
De statistieken van evenementenregistratie
Evenementenregistratie levert heel veel data op. Gastdata, maar ook statistieken over het verloop van de evenementenregistratie. Deze worden inzichtelijk gemaakt in het dashboard voor evenementenregistratie. Daarin zie je precies hoeveel gasten zich wanneer hebben aangemeld. Alle beschikbare data kan in grafieken, tabellen en diagrammen worden getoond. Voor de evenementenregistratie richten onze specialisten hiertoe een persoonlijk dashboard in.
Betaalde tickets
Ook voor betaalde events bieden wij evenementenregistratie. Uiteraard! Via de koppeling met een payment provider richten wij snel en effectief een ticket shop in. Met facturatie (we genereren binnen de evenementenregistratie pdf-facturen), kortingscodes, differentiatie binnen je tarieven (op basis van gastgroepen of bijvoorbeeld met early bird tickets).
Oude bekenden tijdens de evenementenregistratie
Als wij op basis van het ingevulde e-mailadres een gast herkennen, worden de reeds beschikbare gegevens opgehaald uit de database. Dat houdt de evenementenregistratie laagdrempelig en jouw database schoon. Want op dubbele gegevens zit niemand te wachten.
Evenementenregistratie, en dan?
Als de evenementenregistratie is afgerond, kun je de registratie op locatie aan ons toevertrouwen. Wij richten de scansoftware zo in, dat je bezoekers naarbinnen kunnen worden gescand. Ook andere producten en diensten, zoals onze event app en de leadscan-applicatie voor exposanten, kunnen heel eenvoudig op de registratiedatabase worden aangesloten.
Evenementenregistratie in de event app
Ook via de Vaya Visitor App kunnen je bezoekers zich aanmelden. Zo breng je de evenementenregistratie naar de telefoon van je bezoeker. Je zorgt er dankzij de evenementenregistratie meteen voor dat de event app ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Binnen de event app kan overigens op basis van tijdens de evenementenregistratie verzamelde gegevens persoonlijke content voor de specifeke ingelogde gebruiker worden getoond. Leve het ecosysteem van Invitado!
Evenementenregistratie, the Invitado way!
Wat wij rond jouw evenementenregistratie kunnen doen? Dat is te veel om op te noemen. Een overzicht vind je hier. Heb je andere wensen of ideeën? Neem dan even contact met ons op. Onze specialisten denken graag met je mee, en vinden ongetwijfeld een creatieve oplossing om de evenementenregistratie voor jouw event volgens jouw wensen en voorkeuren vorm te geven!