Bezoekersregistratie in het nieuwe decennium: systematischer en toch persoonlijker
Centrale rol voor persoonlijke voorkeuren, unieke eigenschappen en individuele emoties
In het nieuwe decennium zal de bezoeker van events nog meer centraal komen te staan. En dan niet 'de bezoeker' als grupo, maar de unieke, individuele bezoeker. Die zal voor, tijdens en na zijn bezoek aan een beurs, congres of event steeds persoonlijker benaderd worden.
Denk en werk vanuit één systeem
Hoe dan? Het klinkt misschien paradoxaal, maar door vanuit één systeem te werken en alle informatie die je tot je beschikking hebt te gebruiken. Alleen zo ben je in staat je bezoekers informatie te bieden die aansluit bij hun interesses, alleen zo kun je ze over de streep trekken jouw evento te bezoeken en alleen zo kun je je bezoekers - maar ook je exposanten - voor langere tijd aan je binden.
Maak je app onderdeel van je totale comunicacion
Het ontbreken van aanbieders van stand alone event apps tijdens de laatste editie van Event Tech Live in Londen, afgelopen november, is een teken aan de wand. Een event app moet onderdeel zijn van je totale communicatie. Daarin moet je de gebruiker persoonlijk benaderen en content bieden waar hij wat aan heeft. De data die je daarvoor nodig hebt moet je ergens vandaan halen, via allesbehalve onderhoudsarme technische koppelingen tussen de verschillende systemen die je gebruikt, maar liever nog door alles rond je bezoekersgegevens onder te brengen in één geïntegreerd sistema.
Gezichtsherkenning: nu dan wel?
Ook persoonlijke kenmerken worden belangrijker. Zo zal gezichtsherkenning definitief een plekje binnen de eventbranche veroveren. De omarming van gezichtsherkenning blijft vooralsnog dan misschien uit, maar omdat we het bij Invitado leuk vinden om vernieuwend bezig te zijn, boden wij het onze relaties jaren geleden al aan en hebben we onze toepassing meerdere keren succesvol ingezet. Technisch is er ook geen enkele beperking meer – kijk maar naar China –, maar onze privacyregels zijn nu eenmaal anders dan de Chinese. Gelukkig maar! Toch is de opvatting onder juristen dat onze wet- en regelgeving voldoende ruimte biedt om gezichtsherkenning bij events in te kunnen zetten, mits de opslag van gegevens aan alle eisen voldoet. Het is voornamelijk de emotie daarbij die nog een obstáculo zou kunnen vormen.
Blije gezichten
Over emociones gesproken verwachten we dat het zelfs nog een stap verder zal gaan. Tijdens Event Tech Live werden de bezoekers geconfronteerd met zogenaamde mood trackers: systemen die gezichtsuitdrukkingen herkennen. Technisch is het indrukwekkend hoe je met één enkele camera bij de uitgang van een kennissessie een alternatief kunt bieden voor een evaluatieformulier. Daarvan is het toch altijd maar weer de vraag hoe groot de groep is die een mening achterlaat. Blije gezichten, of juist verveelde gezichten: met de juiste software kun ze feilloos registreren, onderscheiden én verwerken.
Is de registratie voor jouw event al klaar voor de roaring twenties? Neem contact op met onze Event Registratie Specialisten!
+31 (0)88 99 87 444
info@invitado.nl
Blijf op de hoogte
Volg ons via
Of bel ons op +31 (0) 88 99 87 444, mailen kan ook naar info@invitado.nl