search
Druk op ENTER om te zoeken

Event Tech Live 2019 toont aan: we lopen nog altijd voorop

Vorige week waren we op Event Tech Live in Londen. Zoals de naam al aangeeft richt dit event zich geheel op de technische ontwikkelingen binnen de eventbranche. Elk jaar bezoeken we dit event in de Old Truman Brewery in de Londense wijk Spitafields om de vinger aan de internationale pols te houden. En waar de gemiddelde beursbezoeker kennis hoopt te maken met noviteiten, keren wij juist tevreden huiswaarts als we op de beursvloer en tijdens de kennissessies kunnen constateren dat we nog altijd voorop lopen. Niets nieuws is goed nieuws!

So far for standalone apps

Wat dit jaar opviel was dat aanbieders van standalone event apps nagenoeg afwezig waren. Logisch, vinden wij, want in onze ogen heeft een visitor app pas zin als hij deel uitmaakt van het totale registratietraject. Op basis van de gegevens in de registratiedatabase kun je de app-gebruiker gepersonaliseerde content aanbieden en matchmaking faciliteren. Bovendien is het inrichten van een app veel efficiënter als je content niet op verschillende plaatsen - zoals in de cms van een standalone app - hoeft te onderhouden.

Gezichtsherkenning vaker ingezet

'De komende jaren zal gezichtsherkenning langzaam maar zeker op steeds meer events worden ingezet,' hoorden we tijdens een kennissessie. De gedachten dwaalden af naar drie jaar geleden, toen we onze gezichtsherkenningszuilen voor het eerst opstelden bij de entree van een event. Aan het gebruik ervan kleven mogelijk wel enige privacy-issues - juristen verschillen hierover van mening -, dus de stelligheid waarmee deze op zich interessante technologie een grote futura werd voorspeld verbaasde ons toch wel enigszins.

Kwaliteit versus kwantiteit

Wil je als event organisator schermen met zoveel mogelijk bezoekers, of richt je je juist op geëngageerde bezoekers waar je exposanten werkelijk iets aan hebben? Een beetje van allebei, schatten wij zo in. Achter de schermen werken we al langer aan scores waarmee we individuele bezoekers kunnen ranken: hoe actief zijn ze op de beurs, hoe snel registreren ze zich, hoe lang zijn ze aanwezig en hoe goed bereiden ze zich voor? De ene bezoeker is de andere niet, en het is goed te weten welke bezoekers het meest waardevol zijn.

Mood counters

Je kunt je bezoekers via een survey vragen hoe ze een workshop of sessie hebben ervaren. Je kunt bij de uitgang ook een camera opstellen die gezichtsuitdrukkingen herkent. We moeten toegeven: ook voor ons is dit toekomstmuziek, maar wel een vorm van 'tevredenheidsonderzoek' die zich vrij eenvoudig laat integreren. Als de organisatie van Eventech zo'n scan bij de uitgang van de Old Brewery zou hebben uitgevoerd, zou de computer twee uiterst tevreden bezoekers hebben geregistreerd. Want als gezegd: niets nieuws is goed nieuws!

De nieuwste technologie├źn van de marktleider in eventregistratie inzetten voor jouw event? Neem contact op met onze Event Registratie Specialisten! +31 (0)88 99 87 444 info@invitado.nl
Blijf op de hoogte Volg ons via
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kunt cookies ook niet accepteren.